Het vertrek

20 oktober 2016 - Schiphol, Nederland

Eindelijk is het dan zover om te beginnen aan de reis naar "Down Under".

Vanmiddag samen met Timo om 1546 uur gepland om met de trein vanaf Arnhem naar Schiphol te gaan. Toen we naar Arnhem reden was het zo druk onderweg dat we de trein en dus de 1e etappe van de reis bijna niet haalden. Maar gelukkig waren we dus net op tijd bij het station. Dus even snel afscheid genomen van mijn lief vrouwtje. Zoiets moet ook niet te lang duren, of zoals de Duitsers zeggen; kurz und schmerzloss.   De reis met de trein ging verder voorspoedig en op Schiphol aangekomen hebben Timo en ik even wat gedronken. Ik was wel toe aan een flinke bak hete koffie ☕️ lekker hoor. Bij het verder inchecken en afgeven van de bagage nog even geprobeerd om een gratis upgrade naar Business Class te krijgen. De grond stewardess heeft inderdaad nog even voor me gekeken maar, volgens haar, was de Business Class vol. Jammer, ik probeer het op de terugweg nog wel een keer. Gelukkig was het niet druk bij de paspoortcontrole en security, dus dat ging vlotjes. Ik moet alleen nog wennen aan die rare bodyscan. Ik denk dat als het echt druk is, het wel een tijd duurt voordat je er doorheen bent. Ook de paspoortcontrole is "geautomatiseerd" wat ook niet echt snel gaat. Ik zit nu even een broodje te eten en ga  over 45 minuten naar de gate aangezien we rond 2010 u gaan boarden. De vlucht staat nog steeds voor vertrek om 2055 u gepland, dus ik ga ervan uit dat we volgens het schema vertrekken en dan morgen rond 0930 u Nederlandse tijd in Singapore landen. Daar gaat mijn reisverslag dan verder. Slaap lekker, ik hoop ook nog een paar uurtjes aan boord te kunnen meuren. Ik heb ook nog een paar foto's ge-upload.

1. Manuela:
    20 oktober 2016
    Straks mijn eerste nacht alleen....
    Maar heel veel plezier! Kusjes