De rit naar Canberra

10 november 2016 - Glenrowan, Australië

Op donderdagochtend 10 november begon ik dus met iets langer uitslapen op de bushcamping vlakbij Halls Gap. In de ochtend liepen of beter gezegd huppelden kangoeroes over de camping en waren rustig wat van het gras aan het eten. Je kon er vrij dicht bijkomen zonder dat ze er vandoor gingen. Op weg naar Halls Gap rijdend over een Gavelpad door de bush zag ik nog veel meer kangoeroes langs de weg, voor de auto overstekend en zelf huppelend op de weg en voor de auto. Aangekomen in Halls Gap dus even een stukje gelopen om dan bij de Venus baths uit te komen. Inmiddels was het al 11 uur geweest en tijd om weer te vertrekken. Ik reed de rest van de dag ongeveer 500 km, eerst terug naar Melbourne, via het plaatsje Ballarat, een oud mijnwerkers stadje van de goudkoorts in Australië. Vervolgens via de snelweg (max snelheid is 110 km per uur) naar het noorden richting Canberra. Uiteindelijk kwam ik rond 7 uur 's avonds in Glenrowan aan waar ik snel een camping opzocht. Deze camping was ook klein en rustig en na wat eten te hebben gemaakt en te hebben gedouched verdween ik rond half 10 in mijn nestje. De dag daarop bleef ik tot ongeveer half negen in mijn mandje. Nadat ik omstreeks 1000 uur met alles klaar was reed ik weg van de camping voor de volgende etappe. Dit was nog ongeveer 400 km tot Canberra. Na ongeveer 20 km ging ik alweer van de snelweg af en volgde een weg door een vallei bekend vanwege de wijnen. Na ruim een uur rijden kwam ik een mooi plaatsje tegen genaamd Bright. Hier was net een ceremonie aan de gang waarbij de gevallen militairen uit de eerste wereldoorlog werden herdacht. Ik ben daarna nog doorgereden tot Mount Beauty en naar Falls Creek. Dit zijn 2 wintersportplaatsen in de Victorian Alps. Vooral de weg naar Falls Creek is heel erg mooi op een weg bezaaid met haarspeldbochten en bijna geen vangrails. Na weer een filmrolletje te hebben volgeschoten, ben ik teruggegaan naar Mount Beauty en vervolgens terug naar de snelweg bij Albury. Hier dook ik dus weer de snelweg op voor de laatste 3 en een half uur rijden naar Canberra. Onderweg ben ik nog 1 keer gestopt om te tanken en koffie te kopen maar voor de rest was de rit erg saai. Het zijn allemaal vrij rechte snelwegen waar je max 110 km per uur mag rijden. De politie controleert vrij vaak op snelheid en dit is ook een duur grapje. Uiteindelijk kwam ik rond 8 uur 'avonds bij Cathy en haar man en zoon aan. We hebben toen foto's gekeken die ik mee heb genomen op een USB stick.

1. Pap:
    16 november 2016
    Hallo PIet hier is alles nog zijn gewone gang het is nu Woensdag 3 uur heeft heel de voormiddag niets als geregend nunis het eindelijk droog.Zijn die huizen no9og wel bewoond het ziet er allemaal zo ruw uit je hebt in ieder geval een heel mooie reis gehadzover Doe ze allemaal de groeten daar van mij Tot de volgende keer PA