In Canberra

12 november 2016 - Canberra, Australië

Ik kwam op vrijdagavond pas tegen acht uur bij Cathy aan omdat de navigatie op mijn telefoon tegenstribbelde. Uiteindelijk toch het adres gevonden waar Cathy (oud buurmeisje in Australië) bij de oprit op me stond te wachten. Natuurlijk ook meteen kennis gemaakt met haar man Stewart en hun zoon Josh. Nadat we samen even hadden gegeten en foto's van nu en "uit de oude doos" hadden bekeken was het tijd om het bed in te duiken aangezien ik die dag ook weer aardig wat kilometers achter me had gelaten. Het was ook lekker om in een echt bed te liggen na een aantal dagen achterin de kleine camper. De volgende ochtend gingen Cathy en ik even een stuk mountainbiken; dat heb je met een voormalig Australisch kampioen. Dus ik liet me natuurlijk niet kennen en reed vervolgens 15 km in haar wiel over mountainbike paden in de heuvels rond het Observatorium in Canberra. Ik ben slechts 1 keer gecrashed, dus dat viel wel mee aangezien ik een Australisch kampioen probeerde bij te houden. In de middag bezocht ik het oorlogsmuseum, heel mooi en zeker de moeite waard. In de avond hadden we een Aussie BBQ waarbij ook een paar vrienden van Cathy kwamen. De volgende dag eeed ik naar Cotter river. Dit is een ondiep en snel stromend riviertje waarin we vroeger gingen zwemmen. Ik ging dus op zoek naar de exacte plek waar we vroeger zwommen, maar alles is nu zo mooi en modern aangelegd met verharde parkeerplaatsen, wc's en zelfs gas BBQs. Het is dus niet zo ruw en ongerept zoals ruim 45 jaar geleden. Dus het was moeilijk om te ontdekken waar we dan vroeger gingen zwemmen. In de middag ging ik op bezoek bij mijn collega die als Defensie attaché op de NL ambassade in Canberra werkt. Hij woont in een erg mooi huis niet ver van Cotter. Later die middag reed ik nog even naar de top van de Black Mountains vanwege de mooie uitzicht over Canberra. Maandag en tevens mijn laatste dag in Canberra besteedde ik om zoveel mogelijk te zien dus ik reed al vroeg naar de top van Red Hill, een ander mooi uitzichtpunt over de stad en een goede locatie om foto's te maken. Vervolgens ging ik naar Rita en Heiner en bleef daar lunchen. Rita is een oude vriendin van oma en ze hebben ook samen in Canberra gewerkt. Daar bleef ik een paar uur aangezien we lekker hebben gebuurt. In de middag ging ik achtereenvolgens naar het oude huis en school in Cook, het oude huis in Hackett en naar de top van Mount Ainsile, wat ook het beste uitzicht over Canberra biedt. Het oude huis in Hackett lijkt nog steeds op die op de oude foto's. De school in Cook is helaas geen school meer maar slechts een soort buurtcentrum. Aan het huis in Cook is lang geleden een stuk aangebouwd. Helaas zag het er niet erg verzorgd uit dus ik heb maar niet aangebeld om te vragen of ik foto's mocht nemen. Aan alle leuke dingen komt ooit een eind dus ook aan mijn trip "down memorylane". De volgende dag (dinsdag) zou ik vertrekken voor het volgende deel van mijn reis, namelijk Sydney.

1. Matt:
    18 november 2016
    Leuk om te lezen!
    Zal voor onze Piet heel war herinneringen bovenbrengen.
    In Sidney woont een schoonbroer van ons Elke, broer van Sander, met vrouw en kind.
    Nog een fijne reis en straks een goede vlucht naar huis.