Bij de familie in Perth

6 november 2016 - Perth, Australië

Ik landde op dinsdagavond 1 november rond 1800 uur op het vliegveld in Perth waar Riny, Piet en Ruud (Rudolf) me stonden op te wachten. Aangezien een deel van de familie de volgende dag naar Sydney zouden vliegen om aan boord van een cruise schip te varen gingen we meteen door naar het huis van Riet (Mary) en John.  Daar was ook Sjef (Jeff) en iedereen was nog een beetje in een feeststemming omdat die middag ook de Melbourne Cup was gehouden. Dit zijn paarderaces waar iedereen in Australië naar kijkt en het dagelijkse leven in Australië vanaf het middaguur al volledig tot stilstand is gekomen. Een beetje te vergelijken met de finale van het WK voetbal met Oranje. We hebben toen even gezellig wat gegeten en gekletst en ik ben toen later op de avond met Riny en Piet naar hun huis gegaan. Ze hebben sinds een paar jaar een mooi nieuw huis vlak bij de zee. Ik bleef bij hun van dinsdagavond tot vrijdagmiddag. In die dagen zijn we onder andere in Fremantle geweest waar vroeger de boten met immigranten uit NLD aankwamen. Daar hebben we ook een scheepvaartmuseum bezocht met veel materiaal van NLD schepen uit de VOC tijd die de kust hebben verkend en vaak ook voor de kust zijn vergaan als gevolg van de vele rotsen en klippen. Die week hebben we ook in Perth in Kings park rondgelopen en bij hun dochters Monique en Yvette op bezoek geweest. Monique had nog een heerlijke lamsbout gekookt en ze hadden allebei goede herinneringen aan hun bezoek aan NLD. Van vrijdagmiddag tot zondagmiddag heb ik vervolgens bij Ger (Jerry) en Maya gelogeerd. We hebben daar natuurlijk ook eerst even lekker middag gegeten. Ook zij hebben me rondgereden naar verschillende mooie plekken in de omgeving en zo kwamen we toevallig oom de oudste zoon van Rudolf tegen. Op zondag waren we voor de lunch bij Janny en Jan uitgenodigd. Ook hun dochters Michelle en Sharon kwamen even langs om even gedag te zeggen. Helaas kon de jongste dochter, Natalie, er niet bij zijn. Uiteindelijk hebben Ger en Maya me die zondagmiddag rond half 4 naar het vliegveld gebracht voor mijn vlucht naar Melbourne. Het was een leuke week bij de familie in Perth. Ik ben daar echt verwend met lekker en veel eten en een goed bed. Dus echt hotel van Sambeeck. Het was ook erg leuk om veel familieleden te ontmoeten die ik nog nooit heb gezien. En het is grappig te zien day niet alleen de van Sambeecken flink kunnen kletsen want Piet en Maya kunnen het ook goed. Deze twee zijn ook vol humor en we hebben ook wel wat afgelachen. Al met al dus een prima tijd die ook voorbij vloog.