Van Darwin naar Alice Springs

27 oktober 2016 - Alice Springs, Australië

Op woensdag begon ik aan mijn 5-daagde tour van Darwin naar Alice Springs inclusief  de highlights van de Red centre van Australie. Dit verhaal gaat eerst over de teis gedurende 2 dagen vanuit Darwin naar Alice Springs, een reis van ruim 1500 km oftewel ongeveer van Arnhem naar Rome !!!!. De reis begon om 6 uur in de ochtend dus het was weer vroeg opstaan. We reisden met 14 personen in een kleine bus en de mensen kwamen oa uit Japan, Italië, Spanje, Engeland, Zweden, Nederland en Frankrijk, dus een bont gezelschap. De reis was niet echt spannend aangezien het gewoon erg ver rijden is waarbij je eigenlijk niets anders onderweg zoets als bomen, struiken en soms lege vlaktes. En o ja ook af en toe een andere auto, busje of zo'n ernorm lange vrachtauto (road train) die hopelijk nooit plotseling hoeft te remmen aangezien het lang duurt voordat zo'n gevaarte tot stilstand kan komen. De eerste dag zijn we ruim 650 km gereden en naast een aantal korte pauzes bij een waterval genaamd Edith Falls (alweer ja!!) gestopt om even af te koelen. Dit lukte vrij aardig want het begon te regenen toen we net in het water lagen. Onderweg zijn we ook nog bij een heet water bron gestopt, Hier kon je ook in een beekje zwemmen die door de heet water bron wordt gevoed. Dit was mooi omdat de beek en bron in een soort regenwoud lagen wat een prachtig gezicht opleverde. Vervolgens weer onze reis voortgezet waarbij we rond 1800 uur bij een gehuchtje aankwamen dat uit een echte Australische pub en verder 3 huizen bestond. Ik denk dat iedereen daar in de kroeg werkte haha. We kregen daar een lekkere dikke vette hamburger voor het avondeten en hebben toen nog wat gedronken. AangeZien de groep niet heel erg spraakzaam was en we de volgende morgen al om 5 uur zouden wegrijden, lag iedereen al voor 10 uur te slapen in kamers met stapelbedden. De volgende dag was het dus vroeg uit de veren en we reden dan ook stipt 5 u weg voor de volgende 950 km tot Alice Springs. Iedereen was natuurlijk nog erg duf dus het was erg stil in de bus en iedereen lag de eerste 3 uren nog te meuren. Tijdens deze reis weer een aantal korte pauzes en een lange stop met lunch bij de Devils Marbles. Hier kregen we uitleg over het ontstaan van Australië en de ontdekkingsreizigers die het midden en noorden hebben verkend en in kaart gebracht. En natuurlijk ook uitleg over de Devils Marbles, dit is een gebied dat bezaaid ligt mrt grote meestal kogelronde rotsblokken (vandaar de naam) die vaak ook op elkaar liggen waarbij het lijkt of de bovenste er elk moment van af kunnen rollen, echt een bizar gezicht. De uitleg van de geschiedenis en Marbles was interessant en leerzaam en na foto's te hebben genomen zijn we verder gereden. Rond 1800 u waren we toen gelukkig in Alice Springs waar we in verschillende hostels werden ondergebracht. Daar splitste de groep zich ook aangezien sommigen alleen de 2 dagen van Darwin naar Alice hadden geboekt terwijl anderen zoals ik de hele 5 dagen. De volgende dag zouden we dan om 6 uur weer door een andere bus en gids worden opgehaald. Na te hebben gedouched nog snel een lekker steak gegeten en een paar biertjes gedronken voordat ik mijn nestje inrolde.

1. Pap:
    31 oktober 2016
    Hallo Piet je hebt al heel wat km gereisd in die hotels hebben wy ook geslapen die ronde kegels hebbenwij niet gezien moetenwe snachts gepaseerd zijn nu kun je die prachtige rots zien liggen vooral savonds is ie mooi als je nu terug bent is er een heel mooie schildering van de omtrek van Alicessprings van een Nederlandse schilder die ook in den haag zo n schildering gemaakt heeft vlak bij de shoppingmall all the best Pa