3 dagen Kakadu en Litchfield National park deel 2

24 oktober 2016 - Kakadu National Park, Australië

De beide volgende dagen van de tocht door Kakadu en Litchfield National park zal ik in dit deel 2 samenvatten. Beide dagen waren erg leuk maar leken ook wel een beetje op elkaar. De locaties en dingen die je kunt doen cq bezichtigen hangen namelijk ook af van het jaargetijde en in hoeverre de locaties veilig zijn en bijvoorbeeld door het croc management team zijn vrijgegeven zoals in deel 1 uitgelegd. Op dag 2 was het weer vroeg opstaan en we reden ongeveer om 0730 uur weg van onze campingplek. Gezien de grote afstanden moet je vaak een paar uur rijden om ergens naartoe te gaan. Het programma bestond uit het bezoeken van 2 mooie watervallen waar je ook mocht zwemmen wat natuurlijk heerlijk was gezien de buitentemperatuur en het benauwde weer. De eerste waterval heet Maguk en is gelegen in de heuvels. Om daar te komen wandelden we eerst door een prachtig stuk soort regenwoud en toen nog een stuk omhoog via een pad en over rotsblokken om uiteindelijk daar aan te komen. Daar hebben we ruim een uur ontspannen en gezwommen in heerlijk water met alleen bergen om ons heen. Daarna gingen we dezelfde weg terug. Na een autorit van ongeveer 2 uur kwamen we bij de Waterfall creek Falls. Hier hebben we eerst onder de bomen gepicknicked. Vervolgens zijn we eerst weer stuk omhoog gelopen, dit was maar een klein stukje, om bij Infinity pool uit te komen. Dit was een hele mooie pool bovenaan een grote waterval tussen de rotsen met een prachtig uitzicht over de hele vallei. Na een uur gingen we weer naar beneden naar een meer aan de onderkant van de waterval. Hier kon je heel mooi naar de waterval toezwemmen en eronder gaan staan. Intussen was het al rond 3 uur in de middag en tijd om te vertrekken aangezien we daarna nog ruim 2 uur moesten rijden naar een klein plaatsje genaamd Pine Creek. Hier kwamen we rond half 6 aan waar we op een camping zouden slapen. Voor ons waren een soort containers met stapelbedden gereserveerd waar we met 6-8 personen konden slapen. Voor het eten ging onze gids de bbq aansteken zodat we een uurtje later konden genieten van steaks, worstjes en salade. Dat ging erin als zoete broodjes. Bij de camping was nog een wegrestaurant met een winkeltje waar nog een aantal kooien stonden met inheemse slangen. Onze gids kwam plotseling met een baby python aanzetten, die mochten we allemaal even vasthouden. Het is grappig om te voelen hoeveel spierkracht een baby python al heeft als die zich om je arm krult. In de avond zaten we nog rond een kampvuur waarbij de marshmallows natuurlijk niet ontbraken. De volgende dag was het weer vroeg opstaan zodat we rond 7 uur vertrokken naar Litchfield National park. Dit park ligt pal zuid van Darwin. Aangezien watervallen en zwemmen hier blijkbaar tot de meest populaire bezigheden voor toeristen worden gezien zijn we naar Wangi Falls gereden. Onderweg zijn we op een plek gestopt waar enorm veel grote termiet heuvels staan. Dit was interessant om te zien. In feite waren er 2 soorten heuvels. Enerzijds hoge termiet heuvels waarbij deze grote mieren meestal ondergronds leven. Deze  waren een soort vierkant en konden makkelijk 3 meterhoog zijn. De andere termieten worden ook wel magneet termieten genoemd omdat deze hun rechthoekige heuvel altijd in de noord-zuid as bouwen. Deze zijn dus langgerekt en staan altijd in dezelfde richting. Hierna ging het dus naar Wangi Falls. Dit is ook een hele mooie omgeving en de waterval was meer een soort snel stromend riviertje met pool bekkens op verschillende hoogtes die in elkaar overliepen. Hier verbleven we een paar uur om te zwemmen en zonnen. Om terug naar Darwin te rijden moesten we ook weer ongeveer 3 uur in de auto zitten en we waren rond half zes weer in Darwin. 'S Avonds hadden we nog afgesproken om in Darwin samen een hapje te gaan eten en wat te drinken. Iedereen was toch een beetje moe van de tocht, bovendien moesten 4 personen dezelfde avond nog naar Sydney vliegen, dus rond half 10 namen we afscheid van elkaar. Zelf verlangde ik ook naar mijn bedje aangezien ik de volgende dag ook weer zou vertrekken voor een 5-daagde tocht van Darwin naar Alice Springs. Het was gelukkig een hele leuke groep waarmee we op pad waren. De dingen die we hebben gedaan en gezien waren leuk en interessant hoewel het op de beide 2 laatste dagen erg veel op elkaar leek. Ik heb gedurende de 3 dagen veel foto's gemaakt waarvan ik een aantal op deze blog heb geplaatst.