Australië's red centre Deel 3

30 oktober 2016 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

De zondagochtend moesten we al om 4 uur uit de veren aangezien we na het ontbijt rond 5 uur zouden vertrekken naar Uluru (Ayers Rock, oftewel The Big Red Rock) wat natuurlijk 1 van de meest beroemde bezienswaardigheden van Australië is. We reden eerst een klein uurtje vanaf de camping en konden intussen de zon zien opgaan. We moesten die dag zo vroeg op pad omdat we die middag weer 6 uur moesten terugrijden naar Alice Springs en om te zorgen dat we onze tocht bij Uluru konen maken terwijl het nog niet te warm was. De tocht was namelijk een rondje van 10 km rond de voet van de rots. Daarna volgde nog een uur uitleg van de gids waarbij hij verder uitleg gaf over de ceremonies van de Aboriginals en over een aantal heilige plekken van de rots. Hoewel de gids veel kennis had en alles ook goed kon uitleggen had iedereen wel genoeg van de rots gezoen en gehoord. Bovendien was iedereen flink moe van de korte nacht die ook brutaal werd verstoord door de mieren die overal over en in kropen. Na het programma bij The big red rock werd de reis terug naar Alice Springs ingezet. Onderweg stopten we een paar keer, onder andere om te lunchen met kameel hamburgers van de bbq. Deze waren trouwens erg mals en lekker. Over kamelen gesproken; de eerste dag van deze tocht onderweg naar King's Canyon hebben we ook nog even op een kameel gereden bij een Camel farm wat wel grappig was. Na een busrit van ruim 6 uur kwamen we rond 1800 uur aan in Alice Springs waar ik de komende 2 nachten tot aan mijn vertrek naar Perth in een hotel zou verblijven. In de avond kwam de groep nog een keer bij elkaar om samen uit eten te gaan en wat te drinken. De 3 dagen waren interessant en met een leuke groep mensen. Mijn volgende reisdoel is dis Perth en ik typ dit verhaal terwijl ik nu in Adelaide zit te wachten op mijn connecting flight naar Perth om 1715 uur. Als het goed is ben ik om 1815 u plaatselijke tijd in Perth waar Riny en Piet mij van het vliegveld ophalen.

1. Manuela:
    1 november 2016
    Heel veel plezier. Je bent net te laat voor het koningspaar. Die zijn al weer weg. Misschien hebben Riny en Piet ze gezien?
    Je vader belt misschien nog terwijl je daar bent.
    Hugs
  2. Rob en sas:
    1 november 2016
    Mooie verhalen en foto's, je was denk ik wel blij om weer een keer in een hotelbed te slapen.
    Als je daar in de buitenlucht slaapt heb je dan ook geen clamboe?
    Doe Riny, Piet en de dochers maar de groetjes van mij.
    En nog heel veel plezier.....
  3. Pap:
    6 november 2016
    hallo PIET Zondag tien voor zes over een uur begint studiosport weer weet de uitslagen nog niet Piet als je nog tyd hebt kun je kijken of je die neef van je moeder nogkunt vindenhij heet jozef of sjef van hoof wij zijn er op vacantie geweest toen wij nog in canberra woonde zij hadden een zoon genaamd JOZEF en zijn vrouw hete HANNA zal wel niet mogelijk zijn voor zichtig op deweg naar canberra tot dan en goede reis PA