Australië's red centre met Kings Canyon, Olga's en Uluru Deel 1

28 oktober 2016 - Kings Canyon, Australië

Na een korte nachtrust in de hostel in Alice Springs vertrokken we om 6 uuur in de ochtend met een deels nieuwe groep in de bus naar de red centre. De groep bestond uit 22 personen en de gids. Ook hier weer een gemengde groep met mensen uit vele landen zoals Japan, Engeland, Duitsland, Schotland, etc. Hoewel het op de kaart lijkt als of Uluru (Ayers rock) en de andere bezienswaardigheden bij Alice Springs om de hoek liggen, is het in werkelijkheid ongeveer 500 km. Zoals alles hier, moet je rekening houden met de enorme afstanden en dito reistijden om ergens naar toe te fan. Iets wat wij in het kleine Nederland niet echt gewend zijn. We reden op de eerste dag (vrijdag) naar Kings Canyon. Dit lag op ongeveer 5 uur rijden en na een lange rit met een paar korte pauzes arriveerden we daar rond het middaguur. Aangekomen op een campingplaats in buurt van Kings Canyon, waar we ook die avond zouden overnachten, gingen we eerst lunchen. Na de lunch was het nog een korte busrit naar de Canyon zelf. Daar liepen we een tocht van ruim 3 uur waarbij de gids uitleg gaf over het ontstaan en de betekenis voor de Aboriginal bevolking. Vooral de uitleg van de gids was erg interessant aangezien hij ook veel wist over de cultuur van de Aboriginals te vertellen. Na deze tocht gingen we terug naar de campingplek waar we werden onderverdeeld in kleine tentjes en een swag (soort matje) kregen om op te slapen. Het was zo warm dat een slaapzak eigenlijk niet nodig was. Het avondeten was een bbq met kangoeroe steaks en worstjes. Inmiddels was het al donker waarbij we rond een kampvuur even een biertje dronken voordat we rond 2300 uur onze nest indoken.